Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe werkt MyOpinion?

MyOpinion is een online platform waar je op een eenvoudige manier kan deelnemen aan marktonderzoek en jouw mening kan geven over tal van onderwerpen. Jouw mening is van belang voor de ontwikkeling en verbetering van producten en diensten bij onze partners (bedrijven, organisaties en de overheid). Bovendien is je mening geld waard.
 
Bij het invullen van elke vragenlijst verdien je punten. Vanaf 500 punten kan je de punten omzetten in een bedrag (in euro). Wij storten dit bedrag dan op je bankrekening of je kan er voor kiezen dit bedrag weg te schenken aan een goed doel.
 
Na je registratie krijg je onmiddellijk toegang tot je persoonlijke pagina, waar je eenvoudig kan deelnemen aan diverse bevragingen. Al je antwoorden worden steeds anoniem verwerkt. Indien gewenst kan je op elk moment ook uitschrijven. 

Wie is Profacts?

Profacts is een toonaangevend Belgisch marktonderzoeksbureau dat doorgedreven marktonderzoek uitvoert voor tal van opdrachtgevers: nationale en internationale bedrijven, organisaties en overheid.
 
Dagelijks worden op MyOpinion.be duizenden mensen bevraagd over de meest diverse onderwerpen. Op basis van hun input en na verwerking van alle resultaten van het onderzoek worden aan de opdrachtgevers relevante inzichten aangereikt en wordt een advies gegeven met het oog op de optimalisatie van hun producten en diensten.

Wat is marktonderzoek?

Bedrijven, organisaties en overheid zitten vaak met grote vragen, waar ze niet onmiddellijk zelf het juiste antwoord op hebben. Er zijn tal van voorbeelden van deze vragen, zoals: ‘Zal ons nieuw product aanslaan?’, ‘Wat vinden de mensen van onze reclamecampagne?’, ‘Hoe kunnen we de winkelervaring aangenamer maken ?’, ‘Hoe kunnen we de wachttijden voor dienstverlening inkorten ?’, ‘Hoe kunnen we de fileproblematiek aanpakken ?’, ‘Hoe staat de Belg tegenover donatie aan goede doelen ?’, ‘Wat ontbreekt er in ons aanbod?’, ‘Hoe staat de Belg tegenover initiatieven van de lokale of federale overheid ?’
 
Marktonderzoek is er op gericht mensen om hun mening te vragen. Nadien worden al deze meningen door het onderzoeksbureau samengevoegd en op een systematische manier verwerkt en geanalyseerd. Belangrijk voor jou: jouw specifieke antwoorden of persoonlijke data worden nooit aan de opdrachtgever doorgegeven, tenzij hiervoor uitzonderlijk en uitdrukkelijk toestemming werd gevraagd en gegeven.

Wat gebeurt er met mijn antwoorden?

Jouw antwoorden worden verwerkt door het Profacts team om aan de klanten te rapporteren.  Zo komt het team tot inzichten en conclusies voor de verschillende groepen van mensen die hebben deelgenomen aan het onderzoek.
 
MyOpinion geeft nooit jouw specifieke antwoorden of persoonlijke data aan de klant door, tenzij hiervoor uitzonderlijk en uitdrukkelijk toestemming werd gevraagd en gegeven.

Registratie en profiel

Hoe kan ik mij registreren?

Klik op Registreer nu en vul jouw profielgegevens in. Zodra je dit hebt gedaan, ontvang je een mail ter bevestiging en kan je starten met jouw deelname aan onderzoek.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ga naar de inlogpagina en klik daar op ‘Wachtwoord vergeten’. Geef vervolgens je e-mailadres en vraag een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt onmiddellijk een e-mail met de nodige instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Hoe kan ik mijn account opzeggen?

Klik op Uitschrijven en vul het formulier in. Vul zeker in waarom je wenst uit te schrijven. Jouw input is belangrijk om MyOpinion gebruiksvriendelijk te houden.

Waarom wil MyOpinion mijn persoonlijke gegevens zoals naam, adres, … kennen?

MyOpinion vraagt jouw persoonlijke gegevens zoals jouw naam, adres, geslacht, geboortedatum… om jouw profiel zo goed mogelijk af te stemmen op de voorgestelde onderzoeken. Op die manier word je uitgenodigd voor onderzoeken die voor jou relevant zijn en hoef je niet steeds dezelfde vragen te beantwoorden.

Hoe weet ik dat mijn informatie en persoonlijke gegevens beveiligd worden?

MyOpinion neemt de verantwoordelijkheid om jouw persoonlijke informatie beveiligd te houden zeer ernstig. Wij voorzien in een beveiligde omgeving die jouw persoonlijke informatie beschermt tegen verlies, diefstal of misbruik. Zo is er een gepaste fysieke beveiliging van onze kantoren, gecontroleerde toegang tot onze computersystemen en het gebruik van beveiligde, versleutelde internetverbindingen bij de verzameling van persoonlijke informatie.

Onderzoeken

Hoe vaak zal ik gevraagd worden om deel te nemen aan onderzoeken?

Dit zal voor iedereen verschillen, aangezien je enkel uitgenodigd wordt voor studies die passen bij jouw profiel.
 
We proberen iedereen minstens één keer per maand uit te nodigen. Soms kan je per maand ook gevraagd worden om deel te nemen aan meerdere onderzoeken. Op je persoonlijke pagina kan je zelf kiezen aan welk onderzoek je wenst deel te nemen.

Hoe word ik uitgenodigd om deel te nemen aan onderzoeken?

Je zal via e-mail op de hoogte gehouden worden wanneer er een nieuw onderzoek beschikbaar is op je persoonlijke pagina. Ook kan je via mijn overzicht de lopende onderzoeken zien en invullen.

Moet ik het onderzoek in één keer invullen?

Je hoeft een vragenlijst niet in één keer in te vullen. Je kunt simpelweg het venster verlaten en de vragenlijst op een ander moment opnieuw aanvatten. Dit kan tot en met de vermelde einddatum. Soms kan een vragenlijst voor de einddatum gesloten worden, bijvoorbeeld wanneer wij ruim voldoende ingevulde enquêtes ontvangen hebben.

Hoe gebruikt MyOpinion mijn data? 

Wij contacteren je met uitnodigingen voor onderzoek. We bundelen de antwoorden van iedereen die een vragenlijst invult, verwerken alle gegevens in totaliteit en voeren daarop analyses uit. Al jouw antwoorden worden volledig anoniem behandeld. Dat wil zeggen dat er bij de verwerking van de resultaten geen link meer is tussen jouw antwoorden en jouw identificatiegegevens .
 
Wij gebruiken jouw data niet voor andere doeleinden dan deze die in onze privacy policy werden omschreven.
 
Voor uitgebreide informatie over welke persoonsgegevens wij bijhouden, kan je onze privacyverklaring raadplegen.

Ik kan niet meer deelnemen aan een onderzoek. Hoe komt dat?

Wanneer we voldoende ingevulde enquêtes ontvangen hebben of wanneer de vermelde einddatum is bereikt, zal je niet meer kunnen deelnemen.

Een vragenlijst is vóór de einddatum gesloten of verdwenen uit de lijst. Hoe komt dat ?

Wij behouden ons het recht voor om een onderzoek vroegtijdig af te sluiten, indien er een voldoende hoge respons is op het onderzoek.

Puntensysteem

Hoeveel punten kan ik verdienen?

Dit is afhankelijk van onderzoek tot onderzoek. Hoe meer input we van jou vragen, hoe meer punten je kan verdienen. Bij de aanvang van het onderzoek kan je telkens zien hoeveel punten het onderzoek zal opbrengen.

Waar kan ik mijn opgebouwd puntensaldo zien?

Op Mijn punten kan je zien hoeveel punten je al hebt verdiend.

Hoe kan ik mijn punten inruilen?

Je kan jouw puntensaldo inruilen onder het tabblad Mijn punten. Daar kan je kiezen om een overschrijving op jouw bankrekening te ontvangen of om een schenking te doen voor een goed doel naar keuze uit de lijst die beschikbaar is op de website.

Hoe lang duurt het voor ik mijn beloning krijg na het inruilen van mijn punten?

Als je kiest voor een overschrijving op jouw rekening, dan zorgen wij ervoor dat dit bedrag overgeschreven wordt voor de 10de werkdag van de maand die volgt op de maand waarin je je punten inruilt.
 
Kies je voor een overschrijving naar een goed doel, dan zorgt Profacts voor de storting, rechtstreeks aan het goede doel. Alle giften van leden van MyOpinion worden één keer per maand gebundeld en integraal overgemaakt aan de goede doelen.

Hoe zal ik mijn punten ontvangen?

Nadat je een vragenlijst volledig hebt ingevuld, zal je een bepaald aantal punten ontvangen. Let op, als je wenst deel te nemen aan een studie maar als bij de start van de bevraging blijkt dat je toch niet in aanmerking komt, kan het aantal punten beperkt worden. Soms kan het 48u duren vooraleer jouw punten toegekend worden. Als je een vragenlijst invult en het puntensaldo blijft na 48 uur onveranderd, dan neem je best contact op via info@myopinion.be.

Kan ik vrienden uitnodigen om lid te worden van MyOpinion?

Iedereen is welkom bij MyOpinion, dus ook jouw familie, vrienden, buren… Aarzel niet om onze website met iedereen te delen, zodat zij ook lid kunnen worden en kunnen genieten van de voordelen.



Een vraag?

Heb je een vraag over MyOpinion?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.